Kalifornia matkapäiväkirja- Unelmien kaupunki!

Sunnuntai 24.6 päivä

Istuin autossa ja katselin rauhassa maisemia. Hetken kuluttua kaivoin kuulokkeeni repusta ja laitoin kuulokkeet korvilleni. Menin spotifyyn ja valitsin sieltä 2018 soittolistani. Laitoin soittolistani satunnaistoistolle ja suljin puhelimeni näytön. Katsoin takaisin ikkunasta ulos ja ihailin maisemia. Tästä se kaikki alkaisi. Matka ja tie, jotka kumatkin johdattavat minut yhteen haaveideni kaupunkiin. Los Angelesiin!

Kolmen tai neljän tunnin ajomatkan jälkeen pysähdyimme paikkaan, jossa oli järjettömän paljon ruoka paikkoja. Tavallisen Mc Donaldsin sijasta menimme ravintolaan nimeltä Wild Jack's. Hyvä paikka sellaisille ihmisille, jotka tykkäävät nachoista ja paljosta juustosta eivätkä niinkään välitä hyönteisistä, mutta itselleni tuo ravintola ei oikein sopinut. Kävimme tuossa samalla yhdessä kivassa kaupassa ja tankkaamassa bensaa, jonka jälkeen jatkoimme matkaa.

Klo n. 16.00

Kun pääsimme kaupunkiin kaikki odotukseni vahvistuivat. Kaupunki näytti ihanalta ja aika paljon sellaiselta mitä olinkin odottanut. No päästyämme ihanalle ja kauniille Loews hotelille teimme chek in ja menimme hotellihuoneeseemme. Huone oli aivan ihana ja tykästyin siihen heti. Huoneestamme oli ihana näköala Los Angelesiin. Kaikki korkeat talot näkyivät hyvin ja näköala oli todella kaunis sinistä taivasta vasten. Huoneestamme näki myös hyvin hotellimme uima-altaan. Siitä sitten hetken päästä menimmekin uimaan.

Illemalla sitten hiusten pesemisen jälkeen lähdimme katsomaan lähiympäristöä ja yllätys yllätys mä halusin saada ruokaa, hihi! Kävelimme Walk of fame :ia  ja kävimme monissa eri putiikeissa.

Maanantai 25.6

Maanantaina heti alkuviikosta meillä oli yksityinen kiertoajelu Los Angelesissa / Hollywoodissa. Meidät tultiin hakemaan hotelimme edestä autolla ja siitä sitten lähdimme katsomaan mitä kaikkea Los Angelesilla on meille annettavana. Pakko sanoa, että ohjaajamme, joka tätä kiertoajelua meille piti oli aivan ihana. Alusta asti ihanan rento ja mukava persoona.

Tarkoituksenamme oli siis käydä aika normaaleissa nähtävyyksissä, mutta tuli käytyä sellaisissa paikoissa missä ei välttämätä kovin moni kävisi. Ensimmäiseksi suuntasimme yhdelle näköala paikalle ja sen jälkeen Hollywood kyltille.
Siitä sitten päivä lähti käyntiin. Kävimme katsomassa julkkisten koteja mm. Katy Perry, Taylor Swith ja jonkun Full House :ssa olevan tyypin talolla. Menimme Bevery Hilss:ille ja kävimme maailman kuululla shoppailukadulla.

Kun päivää oli kulunut noin kolmisen tuntia ja pikkuhiljaa alko tulemaan nälkä meidän ohjaaja vei meidät sellaiselle ruoka ja shoppailu paikalle. Siinä edessä oli pieni kellotorni, jossa luki Farmers Market ja sen alla vielä Taschen. En ole oikein varma oliko se sen paikan nimi vai oliko siinä joku yksittäinen kauppa. No siellä oli, joka tapauksessa aivan sairaasti kaikkia ruokapaikkoja, kun siitä läheltä sukelsi telttojen ja kojujen sekaan.

Käytiin ostamassa hodarit ja sen jälkeen yritettiin sukeltaa sieltä hullunmyllystä pois, joka oli kyllä aika mahotonta, tsih. Se paikka oli niin täynä kojuja, ettei oikein tiennyt missä suunnassa oli länsi. Kun olimme pääseet sieltä pois lähdimme katsomaan shoppailu katua. Silloin tuntui siltä kuin olisi ollut Disney Landissa, hihi! Kun olimme viettäneet aikaa perheen kanssa siellä näimme ohjaajamme ja lähdimme takaisin autolle ja katsomaan Los Angelesia.

Ruokailun jälkeen suuntasimme Los Angelesissa olevaan puistoon, jonka jälkeen kiertelimme vain ja kävelimme pienelle torille, jonka lähettyvillä oli pieni museo jossa kävimme samalla. Kiertelimme autolla vielä jonkin aikaa ja kun kysyimme Sarjoista mitä siellä oli kuvattu hän kertoi, että siellä oltiin kuvattu Mofern Familya (toinen lempisarjani) ja olisiko ollut myös Full Housea. Yksi merkittävistä paikoistamme, jossa kävimme oli Micael Jackson :in kodin edusta. Lopuksi menimme vielä Walk of Fame :lle  ja sen jälkeen meidät vietiin hotelille.

Tiistai 26.6

Tiistaina meillä oli aika rennot sunnitelmat. Tarkoituksena oli viettää päivä altaalla ja niinhän me teimmekin. Menimme altaille kymmenen aikaan ja tulimme sieltä pois kahden ja puolineljän välillä ja se aika riitti hyvin, vaikka olisin voinut olla pidempääkin. Oli aivan ihanaa uida auringon paisteessa altaalla ja ottaa aurinkoa. Nuo hetket jotka vietin uima-altailla antoivat minulle inspiraatiota uusin teksteihini ja tarinoihin.

Keskiviikko 27.6

Keskiviikko päivän vietimme Universal Studiolla. Kävimme Harry Potter maassa, Jurasic Parkissa ja melkein kaikkialla Studiolla. Kahdentoista ja yhden maissa kävimme syömässä yhdessä hyvässä kana paikassa ja jatkoimme sitten kiertelyä. Kävimme monissa vuoristoradoissa ja suosikkini olivat ainakin Harry Potter Studiolla olevat, muumio vuoristorata ja Jurasic Park aiheinen vuoristorata.

Päivällä kävimme ostamassa vielä jäätelöt, kun halusimme saada jotain viileää. Pahinta tuona koko päivänä oli kyllä se, että Mmiisas oli tuolla Universal Studiolla samaan aikaan kanssani ja kun hänen videoitaan katson ja fanitan häntä niin kyllä se vähän kolahti. Kun silloin tarkkaan ajattelin olisin voinut olla hänen kanssaan samalla kadulla samaan aikaan, mutten vain nähnyt häntä.

Torstai 28.6

Torstaina käynnistyi vika kokonainen päivämme Hollywoodissa ja vietimme alkupäivän uimaltaalla ihanan sään kera. Tämän jälkeen kun olimme käyneet pesulla lähdimme hoitamaan muutamia asioita. Kävimme vielä katselemassa kauppoja siinä illemalla ja syömässä jätskit. Itse en kyllä kauhean montaa kertaa ottanut jäätelöä matkallamme. Minulla oli silloin meneillään varmaan jokin jäätelö lakko, hih! Ilalla sitten kävimme syömässä vielä yhdessä hotellimme viereisessä olevassa kunnon ravintolassa. Itse otin spagheti bolognesen ja se oli kyllä erittäin hyvää!

Perjantai 29.6

Perjantaina herättyämme kävimme nopeasti aamupallla ja sitten tulimme takaisin hotellille pakkaamaan kamamme valmiiksi ja ottaman ne. Lähdimme siitä sitten huoneen palautuksen jälkeen juna-asemaa kohti ja siitä sitten yhdellä vaihdolla Santa Monicaan.