Kalifornia matkapäiväkirja- Santa Monican kauniit rannat! 🌅

Perjantai 29.6

Olimme tulleet uuden hotellimme aulaan ja istuin siskoni kanssa sohvalla katsomassa, kun vanhempamme kirjautuivat sisään. Tavaramme vietiin säilytykseen, jonka jälkeen lähdime katsomaan Samta Monicaa tarkemmin!

Ensimmäiseksi suuntasimme Santa Monican laiturille ja katsoimme sitä hetken, jonka jälkeen lähdimme kävelemään jalkakäytövää pitkin oikealle laiturista. Kävelimme pienten puistojen ohi ja pysähdyimme aina välillä ottamaan kuvia ja ihastelemaan kauniita maisemia.

Kävimme myöhemmin sinä päivänä Santa Monican shoppailukadulla, jossa oli paljon kauppoja ja ravintoloita. Kävimme muutamissa kaupoissa ja tutustuimme paikkaan tarkemmin.

Illemalla sen jälkeen kun olimme ehtineet ihastella hotellihuonettamme ja tehneet kaikenlaista menimme vielä kerran Santa Monican laiturille katselemaan maisemia ja tutustumaan siihen paremmin.

Kun olimme tulleet pois laiturilta kävimme vielä nopeasti iltaunilla hotellimme aika pienessä uima-altaassa.

Lauantai 30.6

Aamupalan jälkeen menime yhdelle läheiselle pyörä ja sähköpotkulauta vuokraamolle ja vuokrasimme, olisiko ollut ainakin kolmeksi tunniksi kaksi yhden pyöräilijän pyörää ja yhden pyörän, jossa oli kaksi polkijan paikkaa. Niillä sitten vähän harjoittelimme ja valmistauduimme lähtöön. Hetken päästä lähdimme ajelemaan ja tarkoituksenamme oli mennä Venice Beachille.

Ajelimme siinä hetken hotelliltamme ja Santa Monican laiturilta katsottuna vasemalle päin. Kun olimme pyöräilleet jonkin aikaa noin 10-15 minuuttia aloimme pysähdellä aina välillä ottaaksemme kuvia ja käydäksemme eri putiikeissa. Yritimme löytää meille jotkin kivat istumapyyhket ja lopulta löysimme yhdet kivat.

Rannalle päästyämme istuimme pienen hetken katsellen merta ennen kuin menimme veteen. Aluksi pelkäsin mennä kauas, sillä pelkäsin että hukkuisin. Olin rannassa ja kastelin jalkojani veteen. Kuljeskelin ympäriinsä ja katsoin merta ja yritin löytää Isini surffailijoiden ja muiden ihmisten joukosta. Ajattelin nimittäin, että jos löytäsin isin voisin mennä hänen kanssa kauemmas rannasta. Aika nopeasti löysin hänet hyppimässä aalloissa ja kävin äitin luona kertomassa ajattelemani asian.

No loppupeleissä uskalsin mennä syvemmälle ja koko ajan pidemmälle, vaikka minua pelotti. Kun tulimme tarpeeksi pitkälle Isini opetti minulle miten kannatta ottaa "aallot" vastaan. Kun sitten se ensimmäinen aalto tuli pyysin ensimmäiseksi voisinko pitää Isini kädestä kiinni, mutta hän sanoi, ''Kyllä sinä siihen pystyt.'' Se oli mahtava tunne kun hyppäsin aaltoihin. Se tuntui ihanalta. No loppu onkin helppo arvata. Otimme monia aaltoja vastaan ja oli ihanaa hypellä niissä. Tuntui siltä kuin lentäisi, kun aalto otti minut mukaan ja vei minua eteenpäin. Niitä hetkiä en voi ikinä unohtaa.

Sen jälkeen kun olimme tulleet uimasta Isini kanssa kuivattelimme hetken. Kävimme vielä toisen kerran Isini kanssa uimassa. Muistan vieläkin sen, kun meidän oli aika palata pyörillimme hetken päästä ja minä pähkäilin menenkö vielä veteen vai en. Sitten sanoin vaan muille, että: "mä meen vielä, moikka!" Juoksin melkein mereen ja otin aallot vastaan yksin. Se oli myös mahtava tunne.

Illemmalla kun olimme palanneet hotellille ja palauttaneet pyörämme sekä käyneet pesulla menimme jälleen kiertelemään shoppailukadulle. Kävimme syömässä yhdessä kivassa, mutta vähän omituisessa ravintolassa. Tilasin itse hot dogin ja se oli valtava. Ruoan ja kiertelyn jälkeen palasimme takaisin hotellille.

Sunnuntai 1.7

Sunnuntaina aamupalan jälkeen menimme samalle pyörä- ja sähköpotkulauta vuokraamolle, missä olimme olleet viime päivänä ja vuokrasimme jokaiselle sähköpotkulaudan. Vuokraamisen jälkeen meille opetettiin miten niitä käytetään. Siskoni ja isini oppivat sen nopeasti ja huristelivat siinä katua suunasta toiseen, mutta itse en sitä oppinut. Pelkäsin koko ajan, että kadun sillä potkulaudalla enkä uskaltanut painaa melkein ollenkaan kaasua. Onneksi äitini ja isini auttoivat minua.

No hetken päästä kun olimme siinä harjoitelleet, lähdimme ja minä tulin perässä potkien jalalla vauhtia. Otimme virran pois siitä ja menin sitten sillä. Se toimi ihan hyvin, mutta olihan se vähän huvittavaa kun minä vaan tulin sieltä perässä ihmisjoukosta kun muut olivat ainakin kymmenen metriä minusta kauempana. Kun olimme siinä hetken ajelleet ja olin tottunut itse potkulautaan ja jarrutus tekniikaan kävimme pyytämässä vuokraamolta, voisiko potkulautaani laittaa virran päälle.

Lähdimme siinä sitten kunnolla huristelemaan potkulautojen kanssa. Ensimmäiseksi menimme rantakadulle ja sitä lähdimme uudestaan Venice Beachia kohti. Oli aivan tajuttoman hauskaa ja siistiä painaa melkein täysiä kaasua ja viilettää ihmisten ohitse ja antaa tuulen hipaista hiuksiani.

Niin kuin viimeksikin, kävimme paljon eri putiikeissa ja niissä ''matkatavara'' kaupoissa. Olimme niissä aika kauan ja aina välillä ajoimme eteenpäin ja katsoimme toisia putiikkeja. Viimeisenä ajoimme kauemmaksi, mitä olimme edellisenä päivänä menneet ja pääsin ottamaan kuvia. Kävimme yhdellä laiturilla ottamassa kuvia perheeni kanssa ja kaikkien pienten juttujen jälkeen lähdimme takaisin hottellimme suuntaan.

Sen jälkeen kun olimme vieneet sähköpotkulautamme vuokraamolle menimme syömään sen vieressä olevaan Joe's pizza ravintolan, jossa olimme käyneet edellisinä päivinäkin. Nälkä oli kova ja oli ihanaa saada iso pizza pala, jonka pälle laitoin ihanaa oreganoa. Menimme tämän jälkeen vielä kävelemään ja otin cocikseni mukaan, koska en ollut juonut sitä vielä kokonaan.

Yhdessä vaiheessa huomasimme, että merellä tapahtui jotain outoa ja siellä oli joku helikopteri. Epäilimme, että joku surffailija luultavasti tai sitten uimari oli hukkunut ja sitten sinne oli tullu ne meripelastajat. Tämän jälkeen emme tehneet enää mitään kovin erikoista sinä päivänä.

Maanantai 2.7

Maanantaina vuokrasimme toisen kerran sähköpotkulaudat ja ajoimme niillä, muttemme menneet tällä kerralla Venice Beachille. Liikuimme enneminkin pitkällä rantakadulla ja ajoimme siinä hotellimme ja laiturin läheisellä alueella. Lähdimme myös vähän tutkimaan sähköpotkulaudoilla laiturin oikeaa puolta ja löysimme todella nättejä ja kauniita taloja. Kävimme ajamsaa sähköpotkulaudoilla myös laiturin vasemmalla puolella, missä Venice Beach oli. Sain todella hyviä kuvia sieltä.

Illalla menimme viettämään aikaa Santa Monican laiturille ja kävimme putiikeissa etsimässä matkamuistoa Santa Monicasta. Olimme myös saaneet hotelliltamme muutaman kertalipun Pacific Park- huvipuistoon, joka oli laiturin yhteydessä.

Kävimme siskoni kanssa lipuilla hypyttimen tapaisessa laitteessa sekä vuoristoradassa, joka kiersi melkein koko huvipuistoalueen. Siitä oli aivan mahtavat näkymät merelle ja muistan vieläkin, kun katsoin merelle päin ja ajattelin mielessäni: ''tää on täydellinen maailma''. Kävimme myös yrittämässä onneamme yhdessä kivassa pelissä, muttemme saaneet mitään. Tämän jälkeen kävimme vielä syömässä Johny Rockets :issa.

Tiistai 3.7

Tiistaina heräsimme jo joskus puoliseitsemän ja seitsemän aikaan. Kävimme syömässä aamupalaa taas Starbucksissa (otin kinkkujuusto croisantin), jonka jälkeen tulimme hyvästelemään ihanan hotellihuoneen ja ottamaan matkatavaramme. Niiden kamojen kanssa lähdimme kohti yhtä toista hotellia, jossa sitten saimme isin vuokraaman auton. Auto oli ihanan tyylikäs, mutta jouduimme laittamaan siskoni matkalaukun meidän väliimme. No vaikka se minua häiritsi aluksi vähän ei se lopuksi menoa haitannut ja lähdimme ajamaan seuraavaan kohteeseemme, Carmel By the Seahin.