Ensilumi ja joulufiilistelyä 🎅

Heips!

Tämän viikon maanantaina, kun olin tullut koulumme ruokalaan muutaman kaverini kanssa ja istunut hetken pöydän ääressä huomasin, että ulkona sataa lunta! Innostuin siitä heti ja huomautin siitä kaverilleni ja menimme kertomaan muille. Söimme nopeasti ruoan ja menimme ulos muutaman kaverini kanssa kuvailemaan ja ihailemaan lunta.


Rakastan lunta ja minusta tulee kauhea jouluintoilija aina tässä loka-marraskuun aikaan. Se alkaa varsinkin silloin kun tulee ensilumi. Olen jouluihminen. En ole sisustanut huonettani kylläkään vielä jouluiseksi. Tänä vuonna säästän sen vähän myöhemälle, mutta kyllä kohta täytyy alkaa sisustamaan huonetta uudestaan.

Joulussa parasta on ehdottomasti se lämmön tunne. En tiedä mistä se tulee, mutta esimerkiksi nyt kun soitan joululauluja samaan aikaan kun kirjoitan tätä postausta, tulee sellainen ihana fiilis. Aivan kuin olisi juuri saanut kupillisen glögiä ja olisi jouluaatto. En osaa kauhean hyvin selittää sitä tunnetta, mutta toivottavasti osa tajusi sen. Siitä tulee myös sellainen rauhallinen tunne ja tunne, että kaikki on hyvin.

Onko kukaan teistä vielä kuunnellut joululauluja? No ei siinä mitään, vaikkei olisikaan. Minä olen ja olen soittanut niitä olisiko ainakin heinäkuusta vai elokuusta asti? Jotkut varmaan ihmettelevät, että miten pystyn melkein kesällä alkaa kuuntelemaan joululauluja ja pakko myöntää, etten itsekkään tiedä. Välillä minulle saatta vaan tulla mieleen joulu tai sitten huomaan hyräileväni jotakin laulua, joka on joululaulu.


Minun jouluperinteisiin kuuluu Lumiukko- ja Kadonnut Joulupukki ohjelmien katsominen. Vaikka en olekaan niin pieni enään, kuin kolme vuotta sitten en voi olla katsomatta Kadonnut Joulupukki elokuvaa! Toisaalta eihän sitä kielletä katsomastakaan iästä huolimatta.

Joulupukin kuumalinjaa on, joka vuosi aina pakko saada katsoa. Sitä en voisi jättä mistään hinnasta väliin. Joulukalenterit niin ihan kalentereina kuin myös ohjelmanakin ovat se joulukuun juttu! Joulukalenteri ohjelmana ei ole niin hyvä ainakaan, joka vuosi enkä ole katsonut sitä ohjelmaaa jokaisena vuotena, mutta joulukalenteri ihan itsessään on ihana keksintö!
On ihana ajatus, että joka päivä saa pienen yllätyksen joulukuussa. Oletteko muuten ikinä kokeillut tehdä itse joulukalenteria? Minä olen kai kerran tehnyt itse joulukalenterin.


No mutta lopettelen tämän postauksen tälläisiin tunnelmiin. Tämän loppu vuoden postaukset tulevat olemaan melkein kaikkea maan ja taivaan väliltä. Katsotaan nyt mitä kaikkea keksin. 
Mahdollisiman pian tänne blogiin on tulossa opsikeluvinkkejä, joten jos niitä kaipailette olkaa tarkkoja. 

Ihanaa uutta viikoa ja muistakaa aina välillä katsoa niitä joulu elokuvia. Niistä tulee kunnon joulufiilis! 

Kommentit

Suositut tekstit