Mitä ystävyys merkitsee minulle? || Ystävänpäiväpostaus

Ystävänä olo on maailman parhain asia. Ystävänä olo on ihanaa, hauskaa, joskus turhauttavaa, mutta kaikesta huolimatta paras asia, mitä tiedän. Arvostan ystävyydessä avoimuutta, luottamusta ja sitä, että pystyy kertomaan niin kuin asia on.

Minun ystävissäni arvostan huumorintajua, avuliaisuutta ja kekseliäisyyttä. Hauskuus on luonteenpiirre, joka kuvaa jokaista ystävääni. Heidän ansiostani elämäni on hauskaa. Ystäväni ovat taitavia lasten kanssa ja käsistään. Ihailen aina viikottain, kuinka hienoja asioita ystäväni tekevät käsityöntunneilla.

Parasta on nähdä, kun ystäväni tekevät jotain heidän omaa juttuaan. Kuinka suurella sydämmellä he sitä tekevät. Olen varma, että kun he haluavat tehdä unelmiensa eteen töitä he voivat myös saavuttaa ne.

Ystävyys voi merkitä monia asioita. Minulle ystävyys merkitsee sitä, että voi olla avoin ja rehellinen. Huonojen ja hyvien asioiden kertominen kuuluu mielestäni ystävyyssuhteeseen niin kuin luottamuskin. On tärkeää, että pystyy luottamaan toiseen, jotta ystävyys voisi toimia.

Ystävät merkitsevät minulle paljon. He ovat minulle kuin toinen perhe. Olemme kasvaneet vuosien aikana yhdessä riitojen ja kinojen keskellä. Heidän kanssaan jaan kaikki asiat elämästäni. Nauramme yhdessä hullunkurisille asioille ja vitsailemme. Vaikeina hetkinä olemme lähellä. Jaamme myös ne ikävämmätkin asiat keskenämme. Heidän rinnallaan minä elän. En voisi kuvitella elämääni ilman tämän hetkisiä ystäviäni. He ovat luoneet vuosien aikana ympärilleni verkoston ja sellaisen ilmapiirin, joka tuntuu arkipäivältä ja turvalliselta.

Minun ystäväni ovat antaneet minulle ihan super paljon. Ystäväni ovat auttaneet minua päästämään irti ikävistä asioista. He ovat opettaneet minulle, ettei aina tarvitse olla kaikessa se paras. Toisinaan on hyvä olla vain keskiverto. Ystäväni antavat minulle syyn hymyillä ja nauttia enemmän elämästäni. He ovat antaneet minulle paljon enemmän, kuin voin kuvitella ja ikinä kirjoittaa.

Ilman ystäviäni en olisi tässä. Oikeasti. He ovat rohkaisseet minua monesti. Ilman ystäviäni en olisi aloittanut kirjoittamaan blogia. Ilman heitä en olisi päästänyt irti yhdestä ikävästä asiasta. Ilman heitä en olisi saanut kokea kaikki ihania asioita, joita olen kokenut heidän kanssaan.

Tiedän, että vaikein asia, jonka tulen tekemään tänä vuonna on lähteä kesän jälkeen lukioon yksin ja hyväksyä se, että jakaudumme erilleen. Samaan aikaan on todella siistiä lähteä tuntemattomaan yksin, mutta se nostattaa myös toisen tunteen pintaan. Haikeuden. Kesän jälkeen ei enää ole niitä jokapäiväisiä kohtaamisia. Toivon vain sydämmeni pohjasta, että ystävyytemme kestää sen. Ehkäpä opin arvostamaan enemmän hetkiä heidän kanssaan lukion aloitettua. Rakastan heitä sydämmeni pohjasta.

Ystävänä olo ei ole aina täydellistä, eikä ystävyys ole aina ruusuilla tanssimista. Mielestäni siinä onkin juuri se hienous. Koetaan elämän ylä-ja alamäet yhdessä. Vaalitaan yhdessä omia ystävyyssuhteitamme ja pidetään ystävistämme kiinni. Oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille! ❤️

Kommentit

Suositut tekstit