Kesälle 2020 kesätöitä?

Vasta nyt yhdeksännellä luokalla olen alkanut miettimään kesätöitä vakavasti ja kunnolla. Jo viime vuoden puolella joulukuussa aloin katsomaan vuoden 2020 kesätöitä. Tammikuun ja helmikuun aikana aloin vasta tositoimiin kesätöiden suhteen.

Ajatus oikeasti aloittaa kesätöiden metsästäminen jännitti minua. Ensimmäisen askeleen otin noin kuukausi sitten, kun laitoin n. viiteen paikkaan viestiä, että olisin kiinnostunut tulemaan heille kesätöihin.


Kesätöiden metsästäminen oli pelottava ajatus. Minua jännitti ja pelotti kesätöiden hakeminen. En ole ikinä ollut sellaista tyyppiä, että tykkäisin puhua tuntemattomille ihmisille vapaaehtoisesti, joten ajatus siitä, että menisin paikan päälle kysymään kesätöistä jännitti minua.

Minusta tuntuu kesätöiden suhteen myös vähän turhautuneelta. Pitäisi osata olla niin rohkea ja kantaa vastuuta samaan aikaan kesätöiden hakemisesta.

Jos pääsisin tänä vuonna kesätöihin olisi kivaa miettiä, mitä odottaisin kesätöiltä. Kesätöiltä odottaisin ehdottomasti uusia kokemuksia ja ihmisiä. Odottaisin kokemuksia, joista opin jotain. Haluaisin myös kokea onnistumisen iloa.

Olisi myös ihanaa saada tavata uusia mukavia ihmisiä. En ole saanut vielä työkokemusta juurikaan. Olen saanut siitä vähän esimakua Työelämään tutustuminen- jaksosta, joten odottaisin myös saavani arvokasta työkokemusta.


Yrittäessäni metsästää kesätöitä olen huomannut, että some kanavissa mainostetaan myös joistain mahdollisista kesätyöpaikoista. Erilaiset kesätyötapahtumat ovat olleet hyviä tilaisuuksia verkostoitua yrityksiin ja järjestöihin. Olen käynyt yhdessä kesätyötapahtumassa ja se auttoi minut alkuun. Tulevana keskiviikkona 11.3 menen seuraavaan kesätyötapahtumaan  ja toivon, että se menee hyvin.

Olen hakenut muutamalle eri päiväleirille apuohjaajaksi, kesäteatteriin avustajaksi ja lähettänyt sähköpostia muutamalle kirpputorille. Kesätyötapahtumassa kävin pienissä haastatteluissa ja jätin oman cv:n HOK-Elannolle ja 4H-Yhdistykselle. Seuraavaksi suuntaan kesätyötapahtumaan ja käyn kysymässä S-marketista kesätyöpaikkaa.

Oletko sinä ajatellut hakea tänä vuonna kesätöihin vai onko sinulla jo kesätyöpaikka? Jos sinulta löytyy taustaa kesätöistä olisi aivan ihanaa, jos voisit antaa vinkkejä kesätöihin liittyen tai jännityksen poistamiseen kommenteissa tai instagramissa @syksyntyttoblog. Onnea ja tsemppiä kaikille teille, jotka haette tänä vuonna kesätöihin!

Kommentit

Suositut tekstit