Mitä mä tekisin, jos en uskoisi mun unelmiini?

Joskus tulee päiviä, jolloin tuntuu, ettei oikein mikään mene suunnitelman mukaan. Tuntuu surkealta ja kauhealta ja alan arvioimaan itseäni. Tuntuu, ettei minusta ole mihinkään. En voi saavuttaa mitään. Unelmissani ei ole mitään järkeä. Mitä järkeä, minun on tavoitella niitä? Eihän ne kuitenkaan onnistu.

Tässä vaiheessa nukun yleensä yön yli tai teen jotain muuta. Lähden ulos juoksemaan tai kävelemään, mitä tahansa. Nukutun yön tai muun tekemisen jälkeen olen jonkin verran rauhoittunut. Oletteko te, jos teillä ei ole ollut paras päivä? Silloin saatan ajatella, että ehkä voin onnistua mm. tietyssä kouluaineessa tai unelmassani.

En oikeasti tiedä, missä olisin, jos en uskoisi minun unelmiin. Unelmat, mitä minulla on tällä hetkellä (joita on muuten monia) ovat niin paljon minua. Ne koostuvat jonkin verran mun kiinnostuksen kohteista. Ne tekevät minusta minut tällä hetkellä.



Nyt sanon sinulle jotain. Usko oikeasti siihen sinun tavoitteeseen tai unelmaan, mikä ikinä se onkaan. Usko siihen. Jos sä et uskoisi sinun unelmaan, niin kuka sitten? Minulla itselläni on huono tapa alkaa ylianalysoimaan asioita, joita ihmiset ovat sanoneet mun unelmista. Koita olla välittämättä siitä, mitä muut ihmiset sanovat sinun unelmista. Ne ovat vaan sinun.

Mieti sinun unelmaasi hetki. Nyt kun olet miettinyt sun unelmaasi mieti, oletko tehnyt jotain unelmasi eteen. Sen saavuttamiseksi? Voiko unelmasi eteen tehdä jotain tai työstää sitä? Mieti sitä hetki.

Jos voit tehdä unelmasi eteen jotain ja/tai olet jo tehnyt mieti, tuleeko siitä hyvä mieli? Mistä sinulle tulee hyvä mieli, kun teet tai suunnittelet sun unelmaa/tavoitetta? Miksi? Tuliko sinulla nyt ajatus siitä, mistä sinulle tulee hyvä mieli unelmassasi tai tavoitteessasi?

Niinä vähän huonoimpina päivinä, tai kun voi olla pulaa motivaatiosta, mieti sitä. Mieti sitä asiaa, josta sinulle tulee hyvä mieli, kun teet, saavuttelet tai suunnittelet unelmaasi. Palauta se mieleesi. Kysy itseltäsi haluatko sä oikeasti tavoittaa sen unelman? Jos haluat, älä lakkaa uskomasta siihen.


Oletko kertonut sun unelmastasi, jollekin sulle tärkeälle henkilölle? Kerro siitä sinun unelmastasi jollekin. Sano sinun unelmasi ääneen jollekin. Ehkäpä se henkilö voi auttaa tai kuunnella sinua. Ehkä hän voi kannustaa sua. Sanoin tai oikeastaan näytin viime syksynä ääneen mun unelman. Koen, että sen jälkeen minun on ollut helpompi oikeasti uskoa siihen.

Visioi sun unelmaa. Piirrä kartta. Kirjoita keskelle sinun unelma ja sen ympärille juttuja sun unelmastasi. Hyviä puolia, miksi unelmoit siitä, miten saavutat sun unelmasi, minkälainen fiilis unelmastasi tulee, kun mietit sitä jne.

Älä luovuta ja lakkaa uskomasta itseesi. Jos sä et yritä tavoitella sun unelma, voitko koskaan tietää onnistutko siinä?

Kommentit

Suositut tekstit