Kolme vinkkiä, joiden avulla voit ottaa askeleen unelmiasi kohti!

Kun aloitin blogin kirjoittamisen minulla ei ollut aavistustakaan, että jonain päivänä tämän blogin kirjoittamisesta tulisi minulle näin tärkeä asia, kuin se nyt on. Vasta myöhemmin tajusin sen. Ajan myötä aloin tykkäämään tästä todella paljon ja tämän pitämisestä tuli minulle unelma. Unelmakseni muodostui kehittyä bloggaamisessa. Tällöin minulla ei ollut hajuakaan siitä, miten minun pitäisi alkaa tavoittelemaan unelmaani. Vasta myöhemmin kaikki hahmottui enemmän ja otin ensimmäisen askeleen kohti unelmaani. 


Määrittele ja visualisoi sinun unelma ensimmäiseksi. Suunnittele, mikä sinun unelma on. Mitä haluat saavuttaa unelmallasi? Mikä on sinun unelmasi tavoite? Minkä näköinen se on? Onko unelmallasi jokin sanoma? Haluatko antaa unelmallasi jotain muille? Jos haluat, niin mitä?

Ota eteesi paperia ja kynä tai puhelimen muistiinpanosovellus. Kirjoita paperin keskelle unelmasi nimi tai tavoite. Voit nimetä sen myös vain unelmaksi. Ala listaamaan sen ympärille ajatuksiasi tähän unelmaan. Suosittelen myös pohtimaan vastauksia postauksen kysymyksille. Ota suunnittelulle aikaa. Se on tärkeää.

Kun aloin kirjoittamaan blogia minulla ei ollut päämäärää. Aloin vain kirjoittamaan postauksia. Kirjoitin mitä päähän juolahti. Se ei johtanut oikein mihinkään. Oman unelman määrittely auttaa hahmottamaan, mikä sen oikea tavoite on.

Vuonna 2018 mietin pääni puhki blogini tavoitetta ja sanomaa. Mitä halusin sillä antaa ihmisille? Minkälaisen kuvan heille halusin antaa? Mikä on blogini tarkoitus? Blogini määrittelyssä meni aikaa. Se kuitenkin muodostui pikkuhiljaa. 

Määrittely antoi lopulta paljon. Tiesin blogini suunnat ja arvot. Hahmotin, mitä blogini oikeasti on. Hahmotin, mikä on oma konkreettinen tavoitteeni. Ajan kanssa tavoitteeni on vähän muuttanut muotoaan, mutta samanlainen punainen lanka on säilynyt siinä.
 

Määrittelyn ja suunnittelun jälkeen aloita vain rohkeasti tekemään. Alussa kun olin määritellyt ja suunnitellut oman unelmani mietin kauheasti, onko tämä valmis ja epäröin, tuleeko tästä mitään. En ollut aivan varma kaikesta. Aloin kuitenkin pohtimaan, minkälaisia postauksia voisin tehdä. Mitä voisin tehdä paremmin? Aloin kirjoittamaan ja luonnostelemaan postauksia, jotka tukivat blogini tavoitetta.

Oletteko kuulleet sanonnan, ettei kannata miettiä liikkaa vaan lähtee rohkeasti tekemään vaikkei olisi aivan 100 % varma kaikesta? Mä olen. Pikkuhiljaa pienillä askelilla olen onnistunut luomaan enemmän sisältöä, jotka ovat blogini arvojen tasoiset. Olen edennyt unelmaani kohti. Mä olen varma, että säkin pystyt etenemään unelmaasi kohti.

Tiedän, että hoen tätä lähes jokaisessa postauksessa, mutta usko. Päätä uskoa siihen, että sun unelmasi onnistuu ja uskalla uskoa sun unelmaan. Uskalla vaan rohkeasti aloittaa tekeminen sun unelmasi eteen. You can do it. Luota sun matkaan unelmasi kanssa. Omaan unelmaan uskominen ja sen tavoittelu on nimittäin yksi parhaista asioista, joita tiedän. 

Kommentit

Suositut tekstit