Mietitkö koskaan arvojasi?

Kuvittele itsesi tilanteeseen, missä sinun on valittava kahdesta tapahtumasta toinen. Urheilutapahtuma tai musiikkitapahtuma, jossa on suomalaisia laulajia laulamassa. Minkä pohjalta silloin teet päätöksesi? Kumman tapahtumista valitset ja miksi? Teetkö päätöksesi arvojesi pohjalta? 

Minun mielestä arvot ovat asioita, jotka ovat meille tärkeitä. Niitä voivat olla esimerkiksi rehellisyys, tasa-arvo, rakkaus, terveys, vapaus & rentoutuminen. 

Minulle tärkeitä arvoja ovat  mm. rakkaus, rehellisyys, vapaus, positiivisuus ja itsensä kuunteleminen. Niiden pohjalta teen päätöksiä ja valintoja. 

Kun mietin, teenkö tietystä aiheesta blogipostauksen kuuntelen itseäni. Jos minusta tuntuu siltä, että kyseisestä blogipostauksesta voisi tulla hyvä ja, että haluan kirjoittaa juuri tästä, niin silloin kirjoitan sen, vaikka minulla olisikin epäilyksiä. 

Huonompana päivänä ajattelen, otanko nyt tällaisen asenteen, mitä minulla sillä hetkellä on vai positiivisen asenteen? Yritän ja koitan ottaa positiivisen asenteen, koska tiedän, että se tekee minulle hyvää.

Omannäköistä elämää ajatellen minun mielestä arvot ovat tärkeitä. Mun mielestä arvot ovat vähän niin kuin osa meitä, vaikka ne toki voivat muuttua matkan varrella. Arvot tekevät vähän niin kuin sinusta sinut niiden avulla.  

Etkö sä teekin sun elämästäsi omannäköistä, jos toimit arvojesi mukaisesti? Jos sinulla olisi esimerkiksi arvona vapaus, niin omannäköistä elämää ajatellen sä voisit alkaa esim. kokeilemaan vapaasti uusia asioita ja elää vapaammin, jos se on vain mahdollista. 

Mun mielestä olisi hassua jättää käyttämättä omia arvoja omannäköisessä elämässä ja sen tavoittelussa tai toimia arvojen vastaisesti. On tosi tärkeää ja ihanaa elää omien arvojen mukaisesti. 

Hyödynnä sun arvoja elämässäsi. Elä arvojesi mukaisesti, koska se kannattaa. Voit olla onnellisempi, vapaampi ja enemmän sinä. Eikö se olekin jonkinlainen askel kohti omannäköistä elämää, jos elät arvojesi mukaisesti? 

Kommentit

Suositut tekstit