Uusi vuosi, uusi alku

Moi taas!

Minulta on tullut viimeksi vähän yli kaksi viikkoa sitten blogiin postaus ja olen siitä pahoillani, että olen ollut epäaktiivinen. Olen halunnut viettää joulupyhiä rauhassa ja olla rennosti joululomallani. Haluan pyytää anteeksi myös niiltä, jotka seuraavat minua instagramissa - @syksyntyttoblog. Anteeksi, kun instagramin puolelle ei ole tullut myös mitään. Olen tehnyt paljon muita asioita joululomalla. 

No mutta tällä viikolla alkoi kokonaan uusi vuosi. Aikaisemmin minulla on ollut vähän epäselvää, mistä haluan tehdä postauksia tännne blogiin, mutta vuoden 2018 lopulla se alkoi hahmottua. Tykkään paljon kirjoitella teille kuulumisiani ja puhua tunteistani. Tämän vuoden puolella tulen enimmäkseen kirjoittamaaan sellaisia ''asia'' postauksia. Kerron, miten elämässäni menee ja syvennyn aina välillä tiettyyn aiheeseen. Kirjoitan siitä, minkälaista on teinitytön elämä. Vähän kuin päiväkirja, mutta sen sijaan, että kirjoitan ajatuksiani paperille kirjoitan ajatuksiani tänne blogiini, jotta joku voisi tarvittaessa saada vertaistukea tai apua.

Lupauksia tämän blogin suhteen en voi tehdä. En voi luvata tiettyä postaus määrää viikossa tai kuukaudessa. Kirjoitan aina silloin kun tuntuu siltä ja ehdin asioiltani. Voisin veikata, että noin muutama postaus tulee kuukaudessa, mutta en voi tietää sitä varmasti. Teen postauksista mahdollisimman hyviä ja laadukkaita, että niitä on sitten kiva lukea, kun postauksia tulee.

Onko teillä uudenvuodenlupauksia?

Pohdin pitkään uudenvuodenlupauksiani. En tiennyt tarkalleen, mitä haluaisin saavuttaa vuonna 2019. Lopulta minulle tuli mieleen yksi juttu, joka olisi hyvä uudenvuoden lupaus. Tein kolme uudenvuodenlupausta, koska helpottaa kuulemma niiden toteuttamisessa. Tässä ne nyt sitten ovat:

1. Vaikuta ilmastonmuutokseen.
2. Ole armollinen itsellesi.
3. Ole oma itsesi.

Keksin itselleni viimevuonna voimalauseen, joka sopisi hyvin vuoteen 2018 ja se muistuttaisi minua siitä, että riitän. Nyt vuoden vaihtuessa keksin itselleni tähän samaan tarkoitukseen liittyvän lauseen vuodelle 2019: Puhuminen auttaa aina. Se tosiaan auttaa aina. Kirjoittaminen auttaa myös.

Tämä vuosi tulee olemaan muutosten vuosi. Aloitan kahdeksannen luokan kevätlukukauden. Rippi jutut alkavat, joka jännittää minua vähäsen. Menen rippileirille ja konfrimaatioon. En kunnolla edes tiedä, mitä tuo kaikki tulee tarkoittamaan, mutta eiköhän se selviä.
Menen tänä vuonna yhdeksännelle luokalle, joka on minulle aika iso asia. Täytän tänä vuonna 15 vuotta, joka on minulle iso juttu. Olen innoissani näistä kaikista asioista, mutta samaan aikaan minua myös vähän pelottaa. En tiedä, mikä siinä minua edes pelottaa. Kaikesta tästä huolimatta olen innoissani tästä vuodesta.

Nyt tässä lopussa haluan vielä kiittää teitä kaikkia. Kiitos viime vuodesta ja kiitos siitä, että olette lukeneet blogiani ja siitä, että juuri sinä luet blogiani tällä hetkellä! Kiitos viime postauksen kommenteista. Oli helpottavaa kuulla etten ole ajatuksieni kanssa yksin.

Hyvää alkanutta vuotta 2019 kaikille ja muistakaa olla rohkeita!

Kommentit

Suositut tekstit