Haaveista voi tulla totta!✨

Moi!

Muistaako kukaan enää blogin alku ajoilta sitä postausta, missä puhuin unelmista?  Siitä voiko olla jotain unelmaa tai haavetta, joka voisi olla tyhmä. Jokin asia, joka olisi ihmisten mielestä tyhmä ja siitä asiasta ei voisi edes unelmoida. Esimerkiksi se kun oma unelmani oli silloin asua jossain yksiössä ja opiskella jotain kiinostavaa alaa, jonka lisäksi bloggaisin. Unelmani on tällä hetkellä melko samanlainen, mutta tiedän ehkä mitä haluaisin kokeilla opiskella isona.

Jos vain jaksaa unelmoida suuresti unelmat voivat toteutua. Tietenkin unelmien eteen täytyy tehdä töitä, jotta niitä saavuttaa. Sehän on nyt totuus kaikissa asioissa. Eihän tämä blogikaan syntynyt tyhjästä, ilman minkäänlaista työn tekoa.

Sain tietää pari kuukautta sitten jotain sellaista, joka muutti elämääni aika suuresti. Asian josta olin haaveillut, jo aika kauan. Pääsen yhteen paikkaan, jonne olen halunut jo vuosia.

Okei en pidättele teitä tän pidempään vaan kerron asian. Pääsen kesälomalla Amerikkaan. Tarkemmin sanottuna Kaliforniaan.

Nyt jotkut saattavat kysyä miksi juuri Kalifornia? Miksei joku muu paikka? Miksi olet noin fiiliksissä juuri Kaliforniaan menosta? Minäpä selitän teille. En tiedä kauanko, mutta noin kahden tai puolen vuoden aikana olen haaveillut pääseväni tiettyihin kaupunkeihin. Ne ovat Los Angeles, New York ja Hollywood, joka on kylläkin kaupunginosa. Lähes kaikki elokuvat mitä olen katsonut sijoittuvat näihin paikkoihin. Olen aina tykännyt tuollaisista isoista kaupungeista ja jos näin voisi sanoa, niin olen kaupunki tyttö. Rakastan muutenkin näitä kaupunkeja ihan sydämeni pohjasta kauneuden vuoksi.

Sanani eivät riitä vain yksin kertaisesti sanomaan miten innoissani olen tästä matkasta. Pääsen unelmieni kaupunkeihin näkemään kaikki rannat, kukkulat, ihmiset ja kaiken sen mistä olen haaveillut.

New York ei tietenkään ole Kaliforniassa, joten emme pääse matkustamaan sinne. Olen halunut nähdä New Yorkia eniten, mutta loppupeleissä se ei ole enää haitannut. Saatan nähdä vielä sen jossakin vaiheessa.

Olette kuulleet varmaankin sanonnan '' Pitää unelmoida suuresti, jota unelmat toteutuvat''. Tuo kyseinen lause on ärsyttänyt minua joskus, mutta onhan tuo myös totta. Enkä ikinä olisi uskonut, että minä olisin uskaltanut tehdä nämä vaikeat päätökset elämässä. Pohdin vähän yli kaksi vuotta sitten kysyisinkö saisinko alkaa yuotubettamaan? Mietin viimevuonna vähän yli puolivuotta sitten voisinko alkaa pitämään blogia. Mietin voisinko edes kokeilla kirjoittaa postauksia ja luoda blogin hetkeksi. No tässähän sitä ollaan kirjoittamassa jotain kolmattakymmenettä postausta teille, mun ihanille lukijoille. Jos en olisi pohtinut, miettinyt ja pohtinut, en olisi tässä nyt. Jos en olisi uskaltanut kysyä näitä kyseisiä asioita vanhemmiltani, en olisi täsmälleen tälläinen mitä nyt olen. Kokemukset jotka ovat näiden asioiden myötä tulleet ovat saaneet minua miettimään ja pohtimaan elämää oikeasti eri kanteilta.

Olen välillä sellainen, että vaikka haluasinkin toteuttaa jonkun jutun josta olen haaveillut jätän asian sikseen. Sanon että ei se niin tärkeää ollutkan ja yritän olla niin ettei mitään olisi tapahtunut. Toisin sanoen en ole uskonut kaikiin unelmiini samalla tavalla. En ole luottanut siihen, että jotkin unelmani olisivat voineet onistua. Sen takia minulta on saattanut jäädä kokeilematta jotain elämän arvoista, joka on tavallaan aika surullista. Toisaalta kun kumminkin ajattelee ei kannata takertua menneisiin asioihin enää, vaan koittaa elää tässä hetkessä mitä me elämme.

Seuraavaksi kun tulee jokin mielenkiintoinen kokeiltavan arvoinen juttu kannattaa yrittää tarttua siihen. Se voisi olla meille uusi tavoite. Kokemuksista tiedän, että se ei ole aina niin helppoa, mutta mitä siinä voi menettää, jos kerran astuu vähän mukavuusalueensa ulkopuolelle? Tiedän etten ole välttämättä paras ihminen tätä sanomaan, mutta pitäisi vain irrottaa otteensa irti siitä vanhasta ja tutusta köydestä ja lähteä kävelemään eri suuntaan.

Niinhän se vähän on, että unelmat toteutuvat, jos jaksaa vain unelmoida ja tehdä niiden eteen töitä. En tiedä mitä voisin tässä enää sanoa, mutta uskokaa unelmiin. Joskus sitä saattaa käydä niinkin, että jokin unelma mitä on vain villeimässään unelmissaan toivonut saatta toteutua. En olisi varmaan ikinä uskonut, että pääsen matkustamaan näihin kyseisiin kaupunkeihin. En sano tällä, että kaikki unelmat jopa suurimmat voisivat toteutua. Mutta hei! Mikään ei ole kumminkaan ikinä mahdotonta vaan mahdollista, vaikka sen toetuttamiseen menisin vähän enemmän aikaa.











Kommentit

  1. Vau! Oon itse käyny Kaliforniassa jo kaksi kertaa ja se oli kyllä yhtä unelmaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi aivan mahtava kuulla! Oliko siellä kovinkin kuuma, silloin kun olit siellä? 😊 Kiitos ihanasta kommentistasi.

      Poista
  2. Tyyli jolla kirjoitat postauksiasi on sanankuvaamaton. Olet aivan mahtava kirjoittaja! Kuvailet kaiken niin ihanasti etkä yhtään sen enempää pidätellyt meitä jännittävällä uutisellasi. Tuleeko kaliforniasta postauksia tai kalifornia aiheisia postauksia esimerkiksi mitä pakkaan matkalle mukaan postauksia ja postauksia jolla kerrot matkastasi? Jos alkaisit tubettamaan tilaisin sinua varmasti! Katsoisin kaikki videosi ja tykkäisin niistä, kommentoisin myös pari positiivista sanaa!💕 Olet mahtava! T. 13 vuotias tyttö, joka ihailee blogiasi, mutta ei ole uskaltanut kommentoida mitään ennen kuin nyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon kommentistasi! 😊 Jokainen sana merkkaa minulle todella paljon. Kaliforniasta on tulossa postauksia, mutta en vielä tiedä minkä aiheisia. Joistakin päivistä on luultavasti tulossa my day tyyppisiä postauksia ja paljon muutakin. Kiitos ideoistasi ja lämpimistä sanoista! ❤️

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit