Onko bloggaus raskasta ylä-astellaiselle? || Vastaan teidän lähettämiin kysymyksiin

Heips!

Olen ollut blogissa hiljainen syksyn ja loppu kesän aikana, joka harmittaa minua ja olen siitä pahoillani. Koulu, harrastukset ja muut menot tulevat vain tielle ja välillä on vähän vaikeaa vain hengähtää. Nyt ajattelin hetkeksi istahtaa aloilleni ja tulla kirjoittelemaan blogiin. Teiltä on tullut instagramissa kysymyksiä liittyen blogiini ja minuun. Halusin koota nämä kaikki kysymykset yhteen ja tulla vastailemaan niihin.

Kuinka usein päivität blogia ja laitat sinne postauksia?

Pyrin päivittämään blogia kerran viikossa ja keksimään aiheita, joka viikko. Nyt syksyllä postauksia tulee blogiin kerran kahdessa tai kolmessa viikossa koulukiireiden vuoksi.

Onko sinulla ollut blogin kanssa jonkinlaisia vaikeuksia lähiaikoina?

On ollut. Elämässäni on menossa tällä hetkellä todella monia asioita. Koulussa on parantamisen varaa ja meinaan välillä hukkua projekteihin, kokeisiin ja koulukirjoihin. Koulun lisäksi minulla on tanssi harrastus, jossa käyn kerran viikossa. Lähiviikkoina on ollut todella paljon muistettavaa ja minulla menee varmaan syyslomaan asti, että saan tehtyä aivan kaiken, mitä minun pitää muistaa tehdä.

Tämän lisäksi olen aika stressaavaa ihmistyyppiä ja jotkin illat menevät kokonaan siihen, että stressaan siitä miten paljon tehtävää minulla on. Aiherikkaudesta huolimatta en ehdi tai muista suunnitella ja kirjoittaa postauksia ollenkaan. Koulu vie nyt minulta kaikki voimat.

Oletko tyytyväinen sinun seitsemännen luokan todistukseesi?

Olen ihan tyytyväinen. Sain hyvän todistuksen, mutta aluksi minua harmitti se, että keskiarvoni laski. Olin vihainen itselleni, koska olin panostanut seitsemänteen luokkaan todella hyvin ja edellisenä vuonna olin saanut 9.0 keskiarvoksi.  Olen edelleen kylläkin ylpeä siitä, että sain seiskaluokan maantideosta kympin. Keskiarvoksi sain kevätkauden todistuksesta 8.8 kaikista aineista.

Onko sinulla joitain hyviä vinkkejä, miten siirtyä seuraavalle luokka-asteelle?


Tämän kysymyksen kansa olen myöhässä noin kuukauden, mutta voin sanoa toiselle luokka-asteelle siirtymisestä muutaman asian. Kun menin syksyn alussa kahdeksannelle luokalle, minua jännitti. Minua jännitti se, miten muut suhtautuvat tyyliini. Minua jännitti se saanko kahdeksannellakaan luokalla uusia kavereita. Minua jännitti se, tuleeko kasiluokka oikeasti olemaan se henkisesti raskain vuosi, mitä ollaan yleensä sanottu.

Ehkä tärkein vinkki, jonka antaisin itselleni olisi uskoa itseensä ja olla omaitsensä. Kesäloman aikana voi tehdä niitä asioita mistä pitää ja toteuttaa mahdollisimman paljon itseään. Jos sinulla olisi kesäloman ajaksi jokin asia, jonka olet jo pitkään halunnut toteuttaa, toteuta se. Se saattaa antaa uskoa itseensä.

Jos sinua motivoi värikkäät ja uudet koulutarvikkeet, niin suosittelen vaikkapa tuunaamaan vanhoja koulutarvikkeita tai ostamaan uusia koulutarvikkeita. Yotubesta löytyy paljon eri tuunaus videoita. Omaa tyyliänsä vaihtamalla ja vaatekappiansa uudistamalla voi myös ssada hyvän aloituksen lukuvuodelle.

Onko Bloggaus raskasta ylä-astellaiselle, kun on läksyä ja muita koulujuttuja?

Vaikka tätä on ikävää sanoa, niin kyllä. Tietenkin se riippu siitä minkälainen jakso minulla on koulussa. Toiset viikot ovat kiirettömiä ja silloin saa tehtyä blogia hyvin, eikä tule paineita selviytymisestä ja asiat menevät paremmin. Kun pidemmällä kaavalla ajattelee koulua ja blogia yleisesti, niin minun mielestäni bloggaus on raskasta yläastellaiselle. Ainakin minulle. Tälläkin hetkellä. Välillä tuntuu siltä, että kaikki kaatuu päälleni.

Se, onko bloggaus raskasta ylä-astellaiselle niin riippuu myös ihan siitäkin, mitä tavoitteita asettaa itselleen ja kuinka armollinen on itselleen. Siitä huolimatta, ei kannata epäillä aloittaa bloggaamista, koska tämä on aivan huippua ja antanut niin paljon.

Onko sinulle tapahtumassa joitain ihania juttuja lähiaikoina?

On. Lähiaikoina minulla on tulossa muutama ihana tapahtuma, joita odotan innolla. Nämä seuravaat päivät ja muutamat viime päivä tulevat olemaan myös tärkeitä, sillä elän nyt itselleni tärkeää aikaa. Vuosi sitten näinä päivinä minulle tapahtui aivan käsittämättömän ihania juttuja ja juhlistan sitä koko sydämmeni pohjasta. Viikon päästä pääsen myös näkemään, kun Sanni ottaa Hartwal Areenan haltuunsa #munnimionsanni keikalla. Olen siitä aivan super innoissani!

Mitä mieltä olet syksystä?

Syksy on aivan ihanaa aikaa ja rakastan sadetta, koska se kuulostaa ihanan rentouttavalta. Syksyssä on tuhansia ihania asioita, mutta aivan kärkeen nousevat kyllä tuo sade, syysillat, lämpimät vaatteet ja uunituoreet sämpylät sekä sateen jälkeinen raikas ilma. Lisää minun syksyn suosikki asioista löytyy kahdesta postauksesta. Niihin pääset tästä ja tästä.

Odotatko joulua innolla?

Mikä kysymys tuokin on? Todellakin odotan, ja innolla. Olen popittanut jo kolme viikkoa täysillä joulu musiikkia ja olen muutenkin aivan fiiliksissä joulusta. Uskon, että tästä joulusta tulee aivan ihana. Joulusisutusksen pariin aion mennä jo lokakuun loppu puolella.

Kauanko olet blogannut?

Huomenna eli 29.9 olen blogannut vuoden. Julkaisin 29.9 päivä viime vuonna ensimmäisen blogi postaukseni. Jännittävää, mutta samaan aikaan mahtavaa ja todella siistiä!

Oli aivan ihanaa vastailla teidän lähettämiin kysymyksiin ja miettiä oikein kunnolla vastauksia niihin. Olen kyllä aivan tajuttoman kiitollinen siitä, että minulla on teidät. Mitä mieltä olit tästä postauksesta? Haluaisitteko lisää tälläisia kysymys vastaus postauksia? Jos, haluatte kertokaa ihmeessä. Mukavaa ja rentouttavaa iltaa kaikille! Olette ihania.❤️

Kommentit

  1. Onhan nää kivoja nää kysymys vastaus päivitykset, kun mietit vastauksiasi kunnolla. Parhaita kuitenkin on ne postaukset joiden idea tulee sun mielestä! Ainakin musta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja se on kyllä totta, että parhaat postaus ideat tulee sieltä päästä. Hyviä aiheita keksii ja niistä saa hyvin tekstiä irti😄.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit