Lukion alku & syksyn top 6

Toisinaan tuntuu oudolta ajatella, että vähän päälle puolivuotta sitten kävin lukioni avoimet ovet- päivillä. Kummeksuin vähän lukiota ja katsoin paikkoja epäillen. Ajattelin silloin, että niitä lukioita on monta. Nyt yli puolen vuoden päästä siitä lukio tuntuu omalta ja kuin kodilta. Lempeältä, lämpimältä, mukavalta ja yhteisölliseltä. Siltä, että tähän lukioon mun koko ajan pitikin päätyä.


Lyhyenä aikana, kun syksy on tullut, minulle on kertynyt valtavasti tärkeitä elementtejä, tapahtumia ja asioita tähän syksyyn. Ystävät ovat yksi niistä. Ystävistä on tullut valtavan tärkeä osa mun elämää elokuussa ja nyt syyskuussa. Heidän näkemisestään on tullut jotenkin arvostettu hetki, jota odotan innolla ja, joista nautin todella paljon.

Yksi valtavan tärkeä osa mun elämää on myös uusiin ihmisiin tutustuminen ja ihmisten kanssa jutteleminen lukiossa. Siitä on tullut super kiva fiilis, kun olen onnistunut juttelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jota en tunne niin hyvin. 

Alku sähellyksen keskellä, kun lukio, uusi tuntematon ympäristö ja uudet ihmiset tulivat aloin tunnistamaan itsestäni, milloin olen pienen tai vähän suuremman hengähdystauon tarpeessa. Se hämmensi mua vähän, mutta positiivisella tavalla. Mun mielestä on hienoa, jos opin tuntemaan omat rajani paremmin ja osaan rauhoittua tarpeen vaatiessa, vaikka vain 10 minuutiksi.


Toivottavasti sulla on ollut mukavaa olla just siellä paikassa opiskelemassa tai käymässä koulua, missä oletkaan. Kesällä mietin, tuleeko lukio, minne menen olemaan niin kiva kuin kuvittelen. Kuulostaa ehkä vähän oudolta sanoa, että lukion mukavuus ylitti odotukset. Lukio on ollut kaikin puolin tosi kiva.

Yksi parhaista asioista, mitä lukion myötä olen saanut, on bussimatkat! Kyllä, siis bussimatkat. Voi kuulostaa vähän oudolta, mutta mulla on tähän syy. Musiikin kuunteleminen. On ihanaa laittaa kuulokkeet korville, kun on päässyt bussiin istumaan ja laittaa soimaan oma soittolista. Kesän ja nyt syksyn aikana on syntynyt soittolista, jonka laitan yleensä bussissa soimaan. Jaan nyt sen teille; 

Suosikkibiisini

  • Always, Bon Jovi
  • Bed of Roses, Bon Jovi
  • After all these years, Journey
  • Hard to say I'm sorry, Chigago
  • Desperate Dreams, Survivor
  • I'll always Remember you, Hannah Montana
  • Right Here Waiting, Richard Marx
  • Forever Young, Alphaville
  • Total Eclipse of the heart, Bonnie Tyler
  • Angels, Robbie Williams
  • Listen to your heart, Roxette
  • After All, Cher
  • My Love, Westlife
Melkein joka viikko jännittää se, miten pärjään lukiossa ja teenkö parhaani. Siitä huolimatta minusta tuntuu siltä, että oon oppinut super paljon kaikkea. En pelkästään oppiaineista vaan lukiosta, lukion kokeista, itsensä haastamisesta, eri asenteista ja elämästä asioita ylipäätään! Olen oppinut esimerkiksi fysiikasta ja filosofiasta oppiaineina paljon.

Kesän vaihtuessa syksympään ilmaan ja syksyyn oon rakastunut huppari- nahkatakki yhdistelmään. Viikonloppuisin, kun olen nähnyt ystäviä ja ollut pidempään ulkona siitä on tullut minun yksi suosikki asuista!


Tämän viikon torstaina meillä alkoi koe viikko ja se on jännittänyt vähän. Minulla on nyt ollut yksi koe koeviikolla ja kolme edessä. Koeviikoissa mun mielestä on kivaa se, että kokeen tekemisen jälkeen on aikaa. Aikaa lukea seuraavaan kokeeseen ja aikaa tehdä myös jotain muuta.

Tänä syksynä ihania ovat olleet myös ensimmäinen musiikinkurssi. Meidän musiikinopettajamme on aivan ihana ja on ihanaa päästä soittamaan tunnilla, vaikka en ole siinä vielä kovin hyvä. Parasta on ollut huomata tuloksia ja soittaa yhdessä! :)

Mikä on ollut sinun suosikki asia tähän mennessä syksyä? Onko se joku leivos, biisi, asuste tai joku aivan muu? Jaa sun suosikkijuttusi kommentteihin. ♡

Kommentit

Suositut tekstit