Kesäfiilistelyä ja lempi biisejä😊☀️

Moi!

Odottaako kukaan teistä kesää ja kesälomaa? Minä itse odotan todella paljon, enkä malta odottaa että pääsen kesälomalle. Kesälomalla nimittäin tapahtuu pari todella ihanaa asiaa, mutta niistä sitten myöhemmissä postauksissa. Tässä postauksessa ajattelin kertoa suosikki asioita kesässä ja mitä kesässä ylipäätänsä rakastan.

1. Kauneus. Kun pikkuhiljalleen lumet ja jäät alkavat sulamaan maasta tulee sellainen toivon tunne, että kyllä se kesä vielä joskus tulee. Kun jossain huhtikuun loppupuolella alkaa tulemaan vähän lehtiä puihin ja pensaatkin heräävät henkiin tulee paljon pirteämpi fiilis.

2. Lämpö. Kuvitelkaa se kun kävelette kadulla tai istutte luokkahuoneessa ja yhtäkkiä jostain tulee lämmin valon säde joka osuu hiuksiinne tai johonkin muuhun osaan kehossaanne. Katsotte ulos ja näette auringon jonka valo aina vain tulee kirkkaammaksi ja tunnette vielä enemmän lämpöä. Melkein sama juttu kuin ulkona, mutta se kun pieni lämmön tunne menee nopeasti ohitsesi on jotain niin taianomaista. Loppu kesästä lämpöä riittää täällä päin todella paljon ja on ihan farkkutakki keli. Ei tarvitse pukeutua enää paljon, niin kuin talvella ja miettiä laittaako niitä ulkohousuja vai ei.

3. Fiilis ja voima. Kaikesta auringon lämmöstä ja kauniista jutuista mulle tulee usein sellainen ihanan kesäinen fiilis. Niinä päivinä kun paistaa aurinko tuntuu aivan uskomattomilta. Siitä kaikesta valosta tulee koko päivän piristys ja sellainen voima siihen kaikkeen.

4. Matkat. Kesälomalla yleensä meidän perhe menee jollekin matkalle. 2016- vuonna me menimme Lontooseen ja viime vuonna menimme Roomaan. Kumpanakin vuonna me olemme olleet matkoilla noin viikon, mutta tänä vuonna mene menemme vähän pidemmälle matkalle. Myös kaikki mökki reissut sisämaassa on tosi ihania. Mökillä ehkä ihaninta on se näkymä ja itsestään se, että mökillä ollessamme me ollaan keskellä metsää.

5. Ei koulua. Siis onhan se nyt ihanaa kun koulu loppuu ja pääsee ottamaan kaikwn irti kesästä. Yksi parhaistam asioista kesästä on kyllä se, että voi vain olla. Mikään ei ole se parempaa kuin voi vain lysähtää sängylle, kun on tullut kevätjuhlasta. Kavereiden tapaaminen ja jäätelön syönti sekä uiminen kuuluu ehdottomasti myös kesääni ja tekee siitä ihanan.

Kesä fiilistä mulle tuo myös jotkin tietyt biisit. Itse minä rakastan musiikkia ja kuuntelen joka päivä Spotifya ainakin kaksi kertaa. Tässä parin viikon sisällä minulla on tullut aika monia uusia biisejä kuunneltua ja olen rakastunut Sannin biiseihin. Minulla vähän vaihtelee tykkäänkö kuunnella surullisia ja iloisia biisejä, mutta tällä hetkellä mun lempi biisien listalla on pelkkiä iloisia.

Minun lempi biisini/ laulut:

1. Sanni (Vain elämää) - Kuka sen opettaa
2. Sanni (Vain elämää) - Minä sinua vaan
3. Justin Timberlake- Can't stop the feeling
4. Ed sheeran- Perfect
5. Maggie Lindeman- Pretty girl
6. Zara Larsson & Clean Bandit- Symphony
7.Sanni- Luodinkestävä


Listasin tuohon minun suosikki kappaleen. Useimmista noista saan voimaa koulu päiviin ja niillä on ihana aloittaa kouluviikko ja koulupäiviä. 

Minun mielestä kaikilla lauluilla on sellainen ihmeellinen voima. Kun kuuntelen joskus joitakin tiettyjä biisejä pääsen niillä taaksepäin. Pääsen niihin ihaniin hetkiin takaisin edes hetkeksi. Esimerkiksi kun kuuntelen Symphonya pääsen viime vuoden kesäloman alkuun. Niihin päiviin ja viikkoihin kun muulla perheellä oli vielä muita juttuja, mutta itselläni oli koulu ja kaikki harrastukset jo loppu. Kävelin kaduilla ihanassa auringon paisteessa, tanssiin ja kuuntelin musiikkia. Se oli ihanaa aikaa ja sitä on ihana muistella. Yleensä kun kuuntelen kesäisiä biisejä haluan vain enemmän, että kesä tulee ja minulle tulee siitä ihanan kesäinen tunne. 

Onko sinulla joitain tiettyjä suosikki biisejä, joista saat voimaa tai sinulle tulee muuten vain hyvä fiilis? Etsin tällä hetkellä uusia biisejä ja olisi kiva kuulla teidänkin suosikki kappaleita. Voisin kokeilla kuunnella niitä ja listata niistä tuloksia tänne blogiin. Entä kuinka moni teistä odottaa kesää ja aikoo mennä kesätöihin? Entä mitkä ovat teidän lempi asiat kesässä ja mitä aiotte tehdä kesällä? 


Kommentit

Suositut tekstit