Kalifornia matkapäiväkirja- Mahtava ensivaikutelma San Franciscosta!

Perjantai 22.6, ilta

Istun lentokoneessa ja katson samalla Modern Familya lentokoneissa olevista mini televisioista. Vilkaisen välillä karttaa missä päin olemme ja se näyttää, että olisimme nyt Yhdysvaltojen yllä ja olisimme vähän aikaa sitten ohittanut Kanadan. Muistelen surullista elokuvaa nimeltä Merly and Me, jonka katsoin ensimmäisellä lennollamme ja sitä kuinka aloin itkemään hysteerisesti sen aikana.

Vatsaani sattuu ja minulla oli vähän huono olla istuimellani, joten koitin vain kestää sen. Viimeiset puolitoista tuntia oli vaikea kestää, mutta kun oli enää 18 minuuttia jäljellä tunne helpotti, enkä malttanut odottaa Isini ja San Franciscon näkemistä. Kun kone alkoi laskeutua kurkottelin niin, että näkisin jostain ikkunasta maata. Kaikki näytti niin kauniilta. Kun kone laskeutui minuun valui lämpöaalto ja hoin sisälläni koko ajan vain "omg". Olin saapunut yhteen unelmieni kaupunkiin.

Kun olimme pääseet lentokoneesta menimme hakemaan matkatavaramme ja onneksemme kenenkään matkalaukku ei ollut hukkunut. Siitä sitten tarkastusten läpi menimme lentokentän aulaan ja lähdimme etsimään taksia, joka veisi meidät hotellille jossa Isini ja sen veli odottivat meitä. Oli ihanaaa nähdä isiä parin viikon jälkeen, vaikka se tuntuikin ikuisuudelta.

Päästyämme hotellille hoidimme Chek in :nin ja menimme viemään kamat huoneeseemme. Siitä sitten lähdimme syömään ulos ja löysimme pian hampurilais ravintolan. Ruoan jälkeen kello oli jo sen verran paljon, että menimme vain hotellille ja teimme iltatoimet ja kävimme nukkumaan.

Lauantai 23.6

Herättyämme lauantaina kävimme syömässä aamupalaa hotellin omassa aamupala paikassa. Kun kello oli tarpeeksi paljon saatoimme isin veljen juna-asemalle ja menimme takaisin hotellille. Siitä lähdimme pian ulos shoppailemaan ja katsomaan nähtävyyksiä. Hotellistamme ihan kulman takana oli ns '' Shoppailukatu '' jossa oli kokoajan vilskettä ja tuhansia kauppoja mm. Old Navy, Levis, Westfield jne. ja vähän matkan päässä oli Skechers.

Käveltiin sitten siinä ja ajatuksena oli mennä Cable car :in kyytiin ja sillä sitten San Fransicon Pier 39 laiturille. Siellä oli kumminkin sen verran paljon jonoa ( melkein kokonainen katu täynnä ), että päädyimme menemään jollakin ratikan tapasella sinne laiturille. Kun astuin ratikasta ulos niin sanoin itselleni mielessä: Tämä tässä on mun elämä. Hih! Sillä laiturilla ja sen edustalla oli aivan järjettömän paljon ihmisiä ja kokoajan vaan ihmisiä meni ympärilllä. Se oli niin ihana!

Lähdettiin siinä sitten kiertelemään ja katsomaan sitä laituria. Käytiin monissa pikkuputiikeissa ja kaupoissa. Ostin samalla minun San Fransisco lippiksen. Ei nähty ollenkaan merileijonia sinä aikana, mutta loppujen lopuksi se ei haitannut niin paljon kun koko laituri oli itsessään iso, ihana, tilava ja kaunis paikka!

Laiturilta lähdimme kävelemään vasemmalle päin ja tulimme pienelle rannalle, jonka lähellä oli kauppoja. Istuimme siinä jonkin aikaa ja join Cocista. Rannan vieressä oli yksi sellainen pysäkki, josta lähti Cable car :eja eikä siiinä ollut kauhean pitkää jonoa, joten päätimme mennä takaisin hotellille päin Cable Car:illa. Cable Car on siis kaapeli auto ja sen radan alla mitä se menee on kaapelit. Siinä lämmössä oli kiva jutella perheen kanssa ja odottaa Cable carin saapumista. Oli huippua mennä sellaisella! Istuin Cable carissa siinä missä ei ollut ikkunoita tai mitään ovia ja siitä näki maisemat todella hyvin.

Sunnuntai 24.6 noin klo. 7.00

Heräsimme 6.30 ja lähdimme etsimään aamupalaa läheltä hotellia. Pienen hetken päästä olimme suloisessa kahvilassa nimeltä- Peet's Coffee. Tilasimme aamupalamme ja minä otin maailmanparasta kinkkujuusto croisanttia sekä jonkun omenamehun, joka loppujenlopuksi olikin pahaa, koska siinä oli basilikaa, tsih!

Aamupalan jälkeen kävimme hakemassa matkalaukkumme ja kamamme hotellilta. Sen jälkeen menimme hakemaan auton, jonka isi oli vuokranut siksi päiväksi meille. Siitä sitten lähdimme ajelemaan kohti Los Angelesia normaalin autoruuhkan saattelemana.